KeMa 2013.09.27. 10:14

Trabant kanapé 2.

A látszat ellenére a projekt nem állt meg.

IMG_1293a.jpgA Facebook-os TWK csoportban elkezdtem keresni karambolos Trabant duroplasotkat, mondván, nem akarok szétvágni egy hibátlan állapotút. Akadt is egy, frissen fényezett, de törött pár, 2 ezer forintba került összesen. Szerencsémre pont olyan helyen tört el, ami nekem nem gond, sőt, még lehet, hogy így is fűrészelnem kell belőle. Egyetlen hátránya, ami a képen is látható, hogy 1,1-es Trabantról származik, így a jobb oldali lemezen van egy luk, ami az egyikori benzintank nyílása volt. Ide majd kitalálok valamit, például konnektort, vagy valami sörtartót... majd kiderül. Minden esetre a hosszának megadja a minimumát, mert a nyílást nem lehet csak úgy félbevágni, akkor nagyon hülyén mutatna.

Amikor hazahoztam, leraktam őket úgy, ahogy egykor egy Trabanton voltak. Nagyon fura volt ilyen helyzetben látni, mert így a méretéről is lett végre pontos kép, meg látszódott az, amiről eddig csak képzeletben elmélkedtem.

IMG_1292a.jpgTegnap átugrottam egy ismerősömhoz - aki a bátyjával számtalan Trabit elbontott már - egy pár hátsó lámpáért.
Nem is kellett sokat túrni, sikerült találni egy pár komplettet, eredeti burával. A pakolászás közben pedig előkerült egy pár alu peremes alsó prizma is, ami régi vágyam volt. Igaz, az egyik műanyag része meg van repedve, de erre majd kitalálok valamit még. Szerintem egy darab ilyenem még akadhat is itthon, és akkor pont lesz egy pár hibátlan. Mellesleg ezt a két prizmát egy falécen találtuk meg. Legutoljára nem egy Trabanton, hanem Simsonon (vagy bringán?) szolgált szélesség-jelzésre. Jelen állapot szerint már csak tényleg apróságok vannak hátra, úgymint díszcsík a duroplast tetejére, gumival, hátsólámpa alá való gumi, és "Trabant 601 deluxe" feliratok. Az elkövetkezendő napokban nekiállok a vas keret hegesztésének, és a méregetésnek, hogy pontosan akkor mekkora is legyen a szerkezet. Meg nem ártana néhány energonómiai teszt sem majd, de az még eléggé messzi dolog. 

Tegnap este még polírozgattam a hátsó lámpaburákat, hogy némileg haladjak is a projekttel. Mindenemben izomláz van, úgy, hogy még mindig nem csillog annyira, mint amennyire én szeretném. Viszont kiderült, hogy a bura eredeti ruhlai. Ezek a burák sárga műanyagból készültek, csupán az alsó része lett utólag befestve pirosra - gyárilag. Ez a festék pedig alapos tisztogatáskor könnyen lejön. Bár csábító volna 1964 körüli hátsólámpává alakítani így, de én nem szeretném. A rendelkezésre álló anyagokból ez a trabifar '70-es éveket kellene, hogy idézze. A bura megtisztulásáról pedig itt van pár kép.

IMG_1295a.jpg IMG_1296a.jpg IMG_1297a.jpg





A bejegyzés trackback címe:

https://nemlom.blog.hu/api/trackback/id/tr645535900

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

amenta 2013.09.27. 10:22:04

Látom te sem unatkozol. :D

KeMa 2013.09.27. 10:31:45

@amenta: Nincs időm. De kell a fotel az új lakásba :)
süti beállítások módosítása