KeMa 2013.09.19. 12:49

Trabant kanapé 1.

Már nem tudom, hogyan sikerült rálelni interneten arra a pár fotóra, melyen Trabant 601-es hátuljából készült fotel látható. Ahogy megláttam, rögtön tudtam, nekem ilyen kell.

603963_327417090694873_1745831106_n.jpg

Az alapötletet ez a fotó adta. Mint a képen látható, egy viccoldalon bukkant fel. Ahogy utánanéztem, egy német illető építette. A képről látható, hogy ez egy Universal, azaz kombi 601-es volt az áldozat. A gömbölyű lökhárító egy nehezn beszerezhető dolog, látom előre, de az biztos, hogy nem műanyag, illetve műanyag szélű lesz az én ülésemen. Egyszerűen az nem jön be, nem lesz tőle olyan karakteres, mint amilyen valójában.

Trabant_kanape_gyartas_0727959336.jpgSajnos munka mellett nem sok időm volt bontóba járkálni kombira vadászva, ismerősök meg persze most nem bontottak Trabantot. Facebook-on nyomozva viszont többen is mondták nekem, hogy nem kombi kellene, hanem limó, azaz lépcsőshátú. Eléggé furcsállottam, mert sehogy sem tudott összeállni a kép. A lépcsőshátú Trabinak a hátulja jóval magasabb a kombiénál, egyszerűen úgy nem lehet mélyen beleülni, a sárvédő teteje nem tud könyöklőként funkcionálni. Aztán netes kutakodás után találtam még pár fotót, amin valóban nem kombi hátfalból készült ülés volt. Magassága miatt ez még szimpatikusabbnak is tűnt, így az ember nincs olyan közel a padlóhoz.
Bár a karfa ezáltal eléggé alacsonyan lesz, de ezt majd úgyis élőben kipróbálva lehet tesztelni, módosítani. Kép alapján a hátfalból, az egykori csomagtartó-szájból mindenképp le kell vágni egy keveset. Míg ezen agyaltam, ismerős Facebook-adatlapján megláttam, hogy épp bont egy Trabit. 
Gyorsan meg is kerestem, hogy a régi karosszéria hátulja ugye nem kell neki. Szerencsém volt, mert nem. Két nappal később már mehettem is érte. Biztos, ami biztos, az elejét is megkaptam, hátha tudok abból is csinálni valami fotel-szerűséget. Hacsak nem falidíszt.

IMG_1222.JPG Itt van egy mobilos kép a bontás előtti állapotról. A projekt most megállt itt, a levágott hátfal a garázsban várja, hogy a rozsdát leköszörüljem róla. Aztán jöhet a keret megtervezése. Valászínű zártszelvényből lesz. És ha minden igaz, hétfő-kedd körül kapok két, a fényezés után nemsokkal összetört duroplast-elemet. Pont ideális egy fotelhez.

A bejegyzés trackback címe:

https://nemlom.blog.hu/api/trackback/id/tr995523520

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása